Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий




Скачать 304.07 Kb.
НазваниеИнструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий
страница1/4
Дата публикации11.06.2013
Размер304.07 Kb.
ТипИнструкция
exam-ans.ru > Право > Инструкция
  1   2   3   4
Единый государственный экзамен по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Пояснения к демонстрационному варианту контрольных

измерительных материалов единого государственного экзамена

2012 года по английскому языку

Демонстрационный вариант ЕГЭ по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ предназначен для того, чтобы дать представление участнику ЕГЭ и широкой общественности о структуре контрольно-измерительных материалов государственной итоговой аттестации, количестве заданий, их форме, уровне сложности.

Структура работы приведена в спецификации, а полный перечень вопросов – в кодификаторах требований и содержания.

Приведенные критерии оценивания позволяют составить представление о требованиях к полноте и правильности решений. Демоверсия, критерии оценивания, спецификация и кодификаторы помогут выработать стратегию подготовки к ЕГЭ по^ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ за курс полной (средней) школы.

Единый государственный экзамен по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Демонстрационный вариант

контрольных измерительных материалов

для проведения в 2012 году единого государственного

экзамена

по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
Инструкция по выполнению работы

Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий.

Раздел 1 («Аудирование») включает 15 заданий, из которых первое – на установление соответствия и 14 заданий с выбором одного правильного ответа из трех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение раздела 1 – 30 минут. Максимальный первичный балл за «Аудирование» -20 баллов.

Раздел 2 («Чтение») включает 9 заданий, из которых 2 задания на установление соответствия и 7 заданий с выбором одного правильного ответа из четырех предложенных. Рекомендуемое время на выполнение раздела 2 – 30 минут. Максимальный первичный балл за «Чтение»-20 баллов.

Раздел 3 («Грамматика и лексика») включает 20 заданий, из которых 13 заданий с кратким ответом и 7 заданий с выбором одного правильного ответа из четырех предложенных. При выполнении заданий с кратким ответом вы должны самостоятельно записать ответ в соответствующем месте работы. Рекомендуемое время на выполнение раздела 3 – 40 минут. Максимальный первичный балл за «Грамматика и лексика»-20 баллов.

По окончании выполнения заданий каждого из этих разделов не забывайте переносить свои ответы в бланк ответов № 1.

Раздел 4 («Письмо») состоит из двух заданий и представляет собой небольшую письменную работу (написание личного письма и письменного высказывания с элементами рассуждения). Рекомендуемое время на выполнение этого раздела работы – 60 минут. Черновые пометки делаются прямо на листе с заданиями (они не оцениваются), и только полный вариант ответа заносится в бланк ответов № 2. Максимальный первичный балл за «письмо»-20 баллов.

Всего максимальный первичный балл составляет 80 баллов.

Общее время проведения экзамена – 160 минут.

Рекомендуется выполнять задания в том порядке, в котором они даны.

Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.


^ Желаем успеха!


Раздел 1. Аудирование


B1

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.





^ A. Buying things makes the speaker really happy.

B. The speaker likes sweets.

C. The speaker spends large sums of money travelling over the Internet.

D. Having fun with friends is the speaker’s favourite pastime.

E. The speaker has an impressive collection of books.

^ F. The speaker dreams of going around the world.

G. The speaker loves wearing a lot of jewellery.

Говорящий

1

2

3

4

5

6

Утверждение






















Вы услышите телефонный разговор. Определите, какие из приведенных утверждений ^ А1–А7 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.




А1

The caller has learned about the Language Centre from the media.

1) True 2) False 3) Not stated


А2

The centre offers a six-month course for students who want to go to college.

1) True 2) False 3) Not stated


А3

The caller's friend is attending a US university.

1) True 2) False 3) Not stated


А4

The new semester begins in two months.

1) True 2) False 3) Not stated


А5

You don’t need to come to the centre to sign up for the course.

1) True 2) False 3) Not stated


А6

The centre expects convincing proof that you can afford the course.

1) True 2) False 3) Not stated


А7

All official documents can be sent to the centre by fax.

1) True 2) False 3) Not stated


Вы услышите интервью. В заданиях ^ А8–А14 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.




А8

There is a growing tendency in Kenya to

1) look for new farm land.

2) explore new hunting areas.

3) preserve native animal habitats.


А9

According to Ben, people living around the forest area

1) try to domesticate some of the wild animals.

2) do their best to stop deforestation in the area.

3) could be in danger from wild animals.


А10

According to Ben, an excommunicated animal is

1) an animal doomed to extinction.

2) an aggressive and uncontrollable animal.

3) an animal that needs people’s help.


А11

Ben claims that people living around the forest area make extra money

1) catching and selling wild animals to the zoos.

2) travelling to other regions and doing odd jobs.

3) trading wooden products.


А12

The ^ Green Belt Movement in Kenya aims at

1) effective exploitation of natural forests.

2) replacing destroyed forests.

3) moving people out from the forest area.


А13

The interviewer is curious to know if

1) the BBC has ever shown programs about wildlife protection in Kenya.

2) all the facts about safari in Kenya presented on BBC television are true.

3) people in Kenya have ever seen any BBC wildlife programs.


А14

Visitors to safari parks in Kenya are allowed to

1) choose their own routes.

2) feed wild animals.

3) drive their own cars.



По окончании выполнения заданий В1 и ^ А1–А14 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В1, А1–А14 располагаются в разных частях бланка. В1 расположено в нижней части бланка. При переносе ответов в задании В1 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.


^ Раздел 2. Чтение


В2

Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами A–G. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании один заголовок лишний.


1. First computers 5. Professional sport

2. Risky sport 6. Shopping from home

3. Shopping in comfort 7. New users

^ 4. Difficult task 8. Digging for the past
A. A group of university students from Brazil have been given the job of discovering and locating all the waterfalls in their country. It is not easy because very often the maps are not detailed. The students have to remain in water for long periods of time. Every day they cover a distance of 35 to 40 kilometers through the jungle, each carrying 40 kilos of equipment.
B. For many years now, mail-order shopping has served the needs of a certain kind of customers. Everything they order from a catalogue is delivered to their door. Now, though, e-mail shopping on the Internet has opened up even more opportunities for this kind of shopping.
C. Another generation of computer fans has arrived. They are neither spotty schoolchildren nor intellectual professors, but pensioners who are learning computing with much enthusiasm. It is particularly interesting for people suffering from arthritis as computers offer a way of writing nice clear letters. Now pensioners have discovered the Internet and at the moment they make up the fastest growing membership.
D. Shopping centres are full of all kinds of stores. They are like small, self-contained towns where you can find everything you want. In a large centre, shoppers can find everything they need without having to go anywhere else. They can leave their cars in the shopping centre car park and buy everything in a covered complex, protected from the heat, cold or rain.
E. Not many people know that, back in the fifties, computers were very big, and also very slow. They took up complete floors of a building, and were less powerful, and much slower than any of today’s compact portable computers. At first, the data they had to process and record was fed in on punched-out paper; later magnetic tape was used, but both systems were completely inconvenient.
F. Potholing is a dull name for a most interesting and adventurous sport. Deep underground, on the tracks of primitive men and strange animals who have adapted to life without light, finding unusual landscapes and underground lakes, the potholer lives an exciting adventure. You mustn’t forget, though, that it can be quite dangerous. Without the proper equipment you can fall, get injured or lost.
G. Substantial remains of an octagonal Roman bath house, probably reused as a Christian baptistry, have been uncovered during a student training excavation near Faversham in Kent. The central cold plunge pool was five metres across, and stood within a structure which also had underfloor heating and hot pools, probably originally under a domed roof.


A

B

C

D

E

F

G

























B3

Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 лишняя. Занесите цифру, обозначающую соответствующую часть предложения, в таблицу.


Before the Hubble Space Telescope was launched, scientists thought they knew the universe. They were wrong.

The Hubble Space Telescope has changed many scientists’ view of the universe. The telescope is named after American astronomer Edwin Hubble, A _______________________.

He established that many galaxies exist and developed the first system for their classifications.

In many ways, Hubble is like any other telescope. It simply gathers light. It is roughly the size of a large school bus. What makes Hubble special is not what it is, B ____________________.

Hubble was launched in 1990 from the “Discovery” space shuttle and it is about 350 miles above our planet, C _______________________.

It is far from the glare of city lights, it doesn’t have to look through the air, D _________________.

And what a view it is! Hubble is so powerful it could spot a fly on the moon.

Yet in an average orbit, it uses the same amount of energy as 28 100-watt light bulbs. Hubble pictures require no film. The telescope takes digital images E _______________________.

Hubble has snapped photos of storms on Saturn and exploding stars. Hubble doesn’t just focus on our solar system. It also peers into our galaxy and beyond. Many Hubble photos show the stars that make up the Milky Way galaxy. A galaxy is a city of stars.

Hubble cannot take pictures of the sun or other very bright objects, because doing so could “fry” the telescope’s instruments, but it can detect infrared and ultra violet light F ______________.

Some of the sights of our solar system that Hubble has glimpsed may even change the number of planets in it.
1. which is above Earth’s atmosphere.

2. which are transmitted to scientists on Earth.

3. which is invisible to the human eye.

4. who calculated the speed at which galaxies move.

5. so it has a clear view of space.

6. because many stars are in clouds of gas.

7. but where it is.


F

B

C

D

E

F





















B3

Прочитайте текст и выполните задания А15–А21. В каждом задании обведите цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному вами варианту ответа.



The Slob’s Holiday

My husband and I went to Reno for our holiday last year. “Isn’t that place where people go to get a quickie divorce?” asked my second son? ‘Yes’, I said, trying to look enigmatic and interesting. ‘You are not getting divorced, are you?’ he asked bluntly. ‘No,’ I said, ’we are going to an outdoor pursuit trade fair. The children sighed with relief and slouched away, muttering things like ‘boring’. I call them children, but they are all grown up. My eldest son has started to develop fine lines around his eyes – fledgling crow’s feet. A terrible sight for any parent to see. Anyway, the piece isn’t about children. It’s about holidays.

The first thing to be said about holidays is that anybody who can afford one should be grateful. The second thing is that planning holidays can be hard work. In our household it starts with somebody muttering, ’I suppose we ought to think about a holiday.’ This remark is usually made in July and is received glumly, as if the person making it has said ‘I suppose we ought to think about the Bolivian balance of payment problems.’

Nothing much happens for a week and then the potential holiday-makers are rounded up and made to consult their diaries. Hospital appointments are taken into consideration, as are important things to do with work. But other highlights on the domestic calendar, such as the cat’s birthday, are swept aside and eventually two weeks are found. The next decision is the most painful: where?

We travel abroad to work quite a lot but we return tired and weary, so the holiday we are planning is a slob’s holiday: collapse on a sunbed, read a book until the sun goes down, stagger back to hotel room, shower, change into glad rags, eat well, wave good-bye to teenagers, have a last drink on hotel terrace, go to bed and then lie awake and wait for hotel waiters to bring the teenagers from the disco.

I never want to be guided around another monument, as long as I live. I do not want to be told how many bricks it took to build it. I have a short attention span for such details. I do not want to attend a ‘folk evening’ ever, ever again. The kind where men with their trousers tucked into their socks wave handkerchiefs in the direction of women wearing puff-sleeved blouses, long skirts and headscarves.

I also want to live dangerously and get brown. I want my doughy English skin change from white sliced to wheat germ. I like the simple pleasure of removing my watch strap and gazing at the patch of virgin skin beneath.

I don’t want to make new friends – on holidays or in general; I can’t manage the ones I have at home. I do not want to mix with the locals and I have no wish to go into their homes. I do not welcome tourists who come to Leicester into my home. Why should the poor locals in Holidayland be expected to? It’s bad enough that we monopolize their beaches, clog their pavements and spend an hour in a shop choosing a sunhat that costs the equivalent of 75 pence.

So, the slob’s holiday has several essential requirements: a hotel on a sunny beach, good food, a warm sea, nightlife for the teenagers, a big crowd to get lost in, and the absence of mosquitoes.

As I write, we are at the planning stage. We have looked through all the holiday brochures, but they are full of references to ‘hospitable locals’, ‘folk nights’, ‘deserted beaches’, and ‘interesting historical sights’. Not our cup of tea, or glass of sangria, at all.


A15

The parents’ choice of holiday destination made the narrator’s children feel


1) jealous.

2) excited.

3) alarmed.

4) indifferent.


A16

The narrator’s words ‘A terrible sight for any parent to see’ refer to


1) the way children behave.

2) the fact that children are aging.

3) the way children change their image.

4) the fact there is a generation gap.


A17

When the need for holiday planning is first announced in the narrator’ family, it


1) is regarded as an important political issue.

2) is met with enthusiasm by all the family.

3) seems like an impossible task.

4) is openly ignored.


A18

To find a two-week slot for a holiday potential holiday-makers have to


1) negotiate the optimum period for travel.

2) cancel prior business appointments.

3) re-schedule individual summer plans.

4) make a list of the things to be taken into account.


A19

The slob’s holiday is the type of holiday for people, who


1) do not want to go on holiday abroad.

2) go on holiday with teenagers.

3) do not like public life.

4) prefer peaceful relaxing holidays.


A20

When the narrator says ‘I also want to live dangerously’, she means


1) getting lost in the crowd.

2) going sightseeing without a guide.

3) choosing herself the parties to go to.

4) lying long hours in the sun on the beach.


A21

The main reason the narrator doesn’t want to mix up with locals is because she


1) doesn’t let tourists to her house at Leicester.

2) doesn’t want to add to their inconveniencies.

3) is afraid to make friends with local people.

4) values her own privacy above all.


По окончании выполнения заданий В2, В3 и ^ А15–А21 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В2, В3, А15–А21 располагаются в разных частях бланка.



  1   2   3   4

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconИнструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по немецкому...
Федеральным государственным научным учреждением «федеральный институт педагогических измерений»

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconИнструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому...
Федеральным государственным научным учреждением «федеральный институт педагогических измерений»

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconИнструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому...
Демонстрационный вариант егэ по английскому языку предназначен для того, чтобы дать представление участнику егэ и широкой общественности...

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconИнструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по французскому...
Единый государственный экзамен 2005 г. Французский язык, 11 класс. (2005 / 27)

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconВ. А. Болотов «30» декабря
Экзаменационная работа по английскому языку состоит из пяти разделов, включающих 51 задание

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconИнструкция по выполнению работы На выполнение экзаменационной работы...
На выполнение экзаменационной работы по информатике отводится 4 часа (240 минут). Экзаменационная работа состоит из 3 частей, включающих...

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconИнструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по немецкому...
Ким егэ в 2014 году. Полный перечень контролируемых элементов содержания приведён в кодификаторе элементов содержания и требований...

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconВ. А. Болотов «30» декабря 2004 г
Экзаменационная работа по немецкому языку состоит из пяти разделов, включающих 51 задание

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconИнструкция по выполнению работы На выполнение экзаменационной работы...
Сборник заданий для проведения экзамена в 9 классе/Е. Л. Рудковская, Л. Н. Боголюбов и др

Инструкция по выполнению работы Экзаменационная работа по английскому языку состоит из четырех разделов, включающих 46 заданий iconИнструкция по выполнению работы На выполнение экзаменационной работы...
«утверждаю» Руководитель Федеральной службы по надзору в сфере образования и науки

Вы можете разместить ссылку на наш сайт:
Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2015
контакты
exam-ans.ru
<..на главную